نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

وبلاگ نقد عکس
دانشجویان مقطع کارشناسی عکاسی
دانشکده رسانه خبرگزاری فارس
استاد: دکتر محمد خدادادی مترجم زاده

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - mahtab
    سوفیا
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - محبانو
    لایک
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۲ - mahtab
    لایک
نویسندگان

نمایشگاه عکس آقای فرهاد عزیزی در حوزه هنری برگزار شد. نمایشگاهی که با 23 عکس در ابعادی کوچکتر از یک متر مربع به روی دیوار رفت. فضای نمایشگاه را اصلا نپسندیم. فضایی با کف سنگی مشکی، نور زرد رنگ و سقفی کوتاه که با وجود دیوارهای شیشه ای باز هم دلگیر و گرفته بود. رفت و آمد افراد و کارکنان حوزه هنری که چون نقاطی مشکی در ورای دیوارهای شیشه ای صورت می گرفت، تمرکز را از آدمی می ربود. تمرکزی که شاید یکی از نیازهای هر بازدید کننده ای باشد و یکی از اصولی که در هر نمایشگاه عکسی نباید خدشه ای بر آن وارد شود. 



                                    فرهاد عزیزی



عکسها بر روی پلیت یا صفحات نازک فلزی بصورت افست چاپ شده بودند. به گونه ای که سیاه و سفید بودن عکس ها و یا کم رنگ و لعاب بودن بودن آنها بیشتر حس و حال نقاشی را میداد تا عکس! موسیقی بسیار کم نوایی به گوش می رسید. عکاس از مکان های تاریخی و طبیعی ای عکاسی کرده بود که متاسفانه هیچ کدام از عکس ها شامل برگه ای که عنوان و مکان عکسبرداری در آن درج شود، نبودند! تنها برگه لیست قیمت ها بود که به چشم می خورد. قیمت هایی که برای فروش عکس ها انتخاب شده بود به نسبت معقول می رسید و مناسب بود. تنها عکسی که از نمایشگاه در خاطرم ماند عکسی از جبهه جنوبی قله دماوند بود. آن هم نه به دلیل تکنیک متفاوت چاپ عکس، صرفا به جهت علاقه وافری که به کوهستان علی الخصوص این قله شاخص سرزمینم ایران دارم. در کل نمایشگاهی نبود که مرا مجذوب خود کند با آنکه تکنیک چاپ متفاوتی داشت!


ماهزاده نجار

نظرات  (۱)

لایک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی