نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

وبلاگ نقد عکس
دانشجویان مقطع کارشناسی عکاسی
دانشکده رسانه خبرگزاری فارس
استاد: دکتر محمد خدادادی مترجم زاده

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - mahtab
    سوفیا
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - محبانو
    لایک
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۲ - mahtab
    لایک
نویسندگان

نقدی بر نمایشگاه از بهشت تا جهنم

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ

نقد بیننده محور -  نمایشگاه عکس از بهشت تا جهنم


یکی از دغدغه های مهم بشر از دیرباز تا کنون زندگی در شرایط سالم و حذف عوامل مخرب محیط زیست بوده است، غافل از اینکه عامل اصلی نابودی محیط زیست خود بوده است.

از بهشت تا جهنم عنوان نمایشگاه عکس نجمه نایب زاده فارغ التحصیل عکاسی دانشگاه هنر اصفهان است که در گالری عکس تهران دایر بود.

نایب زاده این بار با سنت شکنی  در نحوه نمایش آثار ، تصاویر را با متد و سبک جدیدی در معرض دید مخاطبان قرار داده است.


نایب زاده


او در پاسخ به سوال در مورد نحوه نمایش تصاویرش میگوید، خواسته آسمان را برای بیننده شبیه سازی کند و آسمان را در جای خود قرار داده است

هنر درکسری از ثانیه از دریچه دوربین نجمه نایب زاده که با شیوه ای نو به مقوله محیط زیست و تاثیر مخرب حضور انسان در نابودی آن پرداخته است.

حسن رجبی نژاد در حاشیه نمایشگاه نایب زاده آورده: بنی آدم چه موجود عجیب و غریبی است، اصلا قابل شناخته شدن نیست، ویرانگر است، هر جا که میرسد ویران میکند، موتور ویران گری اش آنچنان قدرتمند است که کسی را یارای مقابله با آن نیست.


حسن رجبی نژاد


نایب زاده تلفیق دو تصویر از محیط زیست نظیر کوهستان بکر و کوهستان مملو از زباله در شرایط سالم و ناسالم و مونتاژ شش تصویر سبکی نو در ارائه عکس انتخاب کرده است.


در آثار نایب زاده اثری از انسان نیست، وقتی از نایب زاده سوال میکنم چرا در آثار و تصاویرش اثری از بشر نیست میگوید : بشر خود محیط زیست را تخریب کرده است به همین دلیل عنصر انسان که عامل اصلی تخریب محیط زیست است از آثارم حذف شده است.

تصاویر نایب زاده از جنبه زیبایی شناسی و عناصر بصری دارای ترکیب بندی مناسبی هستند تنها نکته ای که جلب توجه میکرد محل تلفیق تصاویر  (مونتاژ تصاویر ) بود، تصاویر دیجیتال در قطع  150*45   و رنگی نمایش داده شده اند.



از نکات منفی گالری عکس نایب زاده نمایش تصویر در بالای سر بازدید کننده است، مخاطب پس از مدتی، کمی دچار خستگی میشود.

همچنین غالب بیشتر تصاویر در حوزه محیط زیست است اما برخی تصاویر به تخریب محیط زیست توسط انسان اشاره ندارد و مخاطب دچار دوگانگی در عنوان نمایشگاه و موضوعیت تصاویر با عنوان میشود

 

نویسنده : علی ملکی

منبع: وبلاگ نقد عکس


تصاویری از نمایشگاه از بهشت تا جهنم : 




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی