نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

وبلاگ نقد عکس
دانشجویان مقطع کارشناسی عکاسی
دانشکده رسانه خبرگزاری فارس
استاد: دکتر محمد خدادادی مترجم زاده

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - mahtab
    سوفیا
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - محبانو
    لایک
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۲ - mahtab
    لایک
نویسندگان

نقدی بر مجموعه عکس‌ «زمان سخت»

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۴۰ ق.ظ

کتاب عکسی از آثار «محسن راستانی» با عنوان «زمان سخت» پیرامون بوسنی در دوران جنگ و بعد از آن توسط نشر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس چاپ شده است.



راستانی از عکاسان نسل اول بعد از انقلاب اسلامی است که تلاش‌های او طی سال‌های بعد از انقلاب در پایه‌گذاری مبانی این حرفه و گسترش آن تأثیرگذار بوده است.

وی که فارغ‌التحصیل اولین دوره رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، طی سال‌های 1996-1994 در بحران جنگ بوسنی حضور پیدا نموده و بعد از گذشت 20 سال آثار خود را از آن حوادث در کتابی آماده چاپ کرد.

زمان سخت در قطع خشتی 21×21 در 220 صفحه و 134 قطعه عکس به تیراژ 2000 نسخه چاپ شده که کوروش شبگرد صفحه آرایی و رضا عابدینی طراحی جلد را بر عهده داشته و اسدالله امرائی نیز آثار ادبی متن‌های کتاب را ترجمه کرده است.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گذشته از نشر این کتاب تاکنون 12 جلد کتاب با محوریت موضوع جنگ در ایران و حوزه بین‌الملل در کارنامه خود دارد و جز اولین ناشران تخصصی در این زمینه است این انجمن هم اکنون هفت عنوان کتاب دیگر نیز با همین گرایش در مراحل آماده سازی دارد.


نویسنده محمود رحیمی

  • نقد عکس

نظرات  (۱)

  • جوادشکوری
  • به نام خدا

    نقد کتاب عکس حلبچه  شهید جان بزرگی

    اثر ثبت شده که درطول تاریخ زمان جنگها بی مثال بوده از مردمانی زندگی  عادی داشتند که به یکباره این زندگی خاتمه می یابد صحنه هایی در این عکس ها است که مردم فرصت فرار یا پناه بردن امکان پذیرنبود عکس ها با آرامش خاصی ثبت شده است چرا که عکاس بااینکه یقین دارد حضوروثبت این عکسها مساوی است با از دست رفتن جان خودوتحمل سختیهاو عکاس توانسته مرگ وزندگی را با هنر خود مطرح کند

    عکس ها شدت تخریب بمب های شیمیایی را بخوبی بیان نموده  که بعد از حادثه اطلاعت خوبی به بیننده می دهد

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی