نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

نقد عکس - درآمدی بر درک تصویر

نقد عکس

وبلاگ نقد عکس
دانشجویان مقطع کارشناسی عکاسی
دانشکده رسانه خبرگزاری فارس
استاد: دکتر محمد خدادادی مترجم زاده

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - mahtab
    سوفیا
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۳ - محبانو
    لایک
  • ۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۲۲ - mahtab
    لایک
نویسندگان

نقدی بر نمایشگاه عکس حسن رجبی نژاد با عنوان دستها سخن می گویند



حسن رجبی


عکاس با انتخاب ایده دستها مخاطب را به دیدن دستهای آسیب دیده دعوت می کند که در تعدادی از این عکس ها انگشتان دستها قطع شده است . اکثر قاب ها عمودی و تمامی آثار رنگی می باشد. واز نوشته های دور قاب نمایان است که با دوربین آنالوگ عکاسی شده است. عکس ها مستند نگاری از این دست ها ست. دست ها یی که بر اساس متن زیر آن به وسیله ی  دستگا ه های پرس یا برش در زمان کار آسیب دیده اند.



عکاس با گذاشتن متن ،مطرح کردن اطلاعات عکس،از جمله: نام – شغل- زمان حادثه و نوع حادثه، وضعیت خانواده گی سوژه ها بر مستند بودن عکس ها  تاکید دارد که متاسفانه به آثار او آسیب می رساند. ارائه اطلاعات عکس مخاطب را از تفکر بیشتر به دست ها باز می دارد. با ارائه اطلاعات،عکاس به عنوان نمایشگاه خود با موضوع دست ها سخن می گوید پشت می کند و درواقع باید به کنایه گفت : متن ها سخن می گوید. نقد دیگر که به نمایشگاه عکس رجبی نژاد می توان نوشت تعداد بالای آثار او است . تعداد زیاد آثار او از به یاد ماندن عکس های برتر در ذهن مخاطب جلو گیری میکند و باعث یک تکرار غیر قابل تحمل در کلیت آثار او می شود. 


حامد زبیراوی     

منبع: وبلاگ نقد عکس

  • نقد عکس

حامد زبیراوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی